Na trh práce sa už dostala aj generácia Z . Je to samostatná generácia s veľkým sebavedomím, vysoko pripravená a kreatívna skupina, schopná podnikať.
Ak existuje negatívny aspekt, je to nízka miera lojality a odhodlania. Inzercia práce musí byť generáciu dostatočné atraktívna. Ak ich niečo nepresvedčí, nebudú sa triasť z pulzu, keď zanechajú prácu, aby si hľadali novú. Preto je potrebné, aby HR tím poznal triky na prilákanie talentov z generácie Z.
Jedným z kľúčových aspektov generácie Z je časová flexibilita , pracovné ponuky musia byť prispôsobené individuálnemu životu, uľahčenie zosúladenia rodiny. Na rozdiel od predchádzajúcich generácií je Z jasné, že existuje život aj mimo práce a zázemie, ktoré vo firme nájde, pokiaľ ide o zosúladenie osobného a pracovného života, bude kľúčové pri výbere tej či onej spoločnosti.
Opatrenia, ako je flexibilný pracovný čas , kde si pracovníci môžu každý deň prispôsobiť svoj čas vstupu a odchodu, skrátený pracovný čas alebo práca z domu , môžu slúžiť na prilákanie mladých talentov generácie Z.
Práca je viac ako len spôsob obživy a firma by to mala dokázať. V tomto zmysle je vhodné prezentovať pracovisko ako inkluzívny priestor, miesto na zvýšenie kreativity , miesto, kde mladé talenty vidia uznanie zásluh a kde je prioritou profesionálny rozvoj . Mať kariérny plán môže byť ďalším stimulom nielen na prilákanie mladých talentov, ale aj na ich udržanie v spoločnosti.
Generácia Z je technologicky pôvodná generácia, a to je niečo, čo by ľudské zdroje mali vziať do úvahy pri prilákaní tohto mladého talentu. Aplikovanie nových technológií do každodennej práce, inovácie v práci vždy pomáha. Na rozdiel od predchádzajúcich generácií sú pripravení znovu sa objavovať zo dňa na deň, vzďaľovať sa od svojej komfortnej zóny a môžu byť ideálnymi kandidátmi na rozvoj procesu digitalizácie spoločnosti. Tento záväzok k inováciám nás odkazuje na predchádzajúci bod, pretože robí prácu atraktívnejšou.